10 October 2009

:: Provokasi SAMSENG

Bismillahirrahmanirrahim,
.
Assalamualaikum dan salam sejahtera,
.
GEMPAR!! satu Malaysia provokasi demi provokasi terbit lenteran tempoh berkempen di Bagan Pinang semakin menuju ke penghujung. Begitulah senario dan hakikat mentaliti politikus di tanah air kita Malaysia. Mengulas isu terbaru dakwaan SAMSENG oleh pihak yang pertanding di pilihan raya kecil disana amat tidak mengejutkan saya. Benar atau tidak terpulanglah kepada empunya diri yang mengeluarkan provokasi tersebut.
.
Provokasi SAMSENG ini juga sekali lagi mengungkit satu kenangan lama saya semasa proses pilihan raya kampus di USM kampus kesihatan suatu masa dahulu. Pada masa itu saya bertanding dalam kerusi UMUM dan nodus operandi provokasi yang dimainkan oleh pihak lawan saya seakan-akan sama dengan nodus operandi pihak PAS di Bagan Pinang. Bagi jentera pilihan raya saya semasa bertungkus lumus, tidak tidur malam berkempen dahulu pasti masih ingat bagaimana provokasi SAMSENG yang dibuat ke atas pasukan saya. Kumpulan saya pada masa sehari sebelum mengundi didakwa telah memukul seorang budak tahun satu yang pada ketika itu jam di dinding menunjukkan jam 4-jam 5 pagi. Mereka mendakwa kumpulan saya memukul mangsa tersebut sehingga pengsan. Dan lebih teruk lagi mangsa didakwa diikat tangan dengan wayar setarika dan ditutup mata lalu diangkat dan dicampak di kompleks sukan. Nasib baiklah mangsa tersebut masih lagi bernyawa. JAHAT dan KEJAM. Lebih malang lagi disebarkan sms kepada ramai pelajar lain supaya tidak mengundi saya kerana didakwa dalang dan ketua SAMSENG.
.
Pada pagi keesokkan harinya saya yang tidak cukup tidur menerima panggilan daripada salah seorang kawan yang mendakwa menerima SMS FITNAH ini. Tidak ada kata selain diam sahaja kerana hairan dan terfikir tergamaknya mereka MENFITNAH saya seteruk itu. Moga-moga Allah memberikan petunjuk dan hidayah kepada mereka. Saya cuba untuk melawat mangsa tetapi dihalang oleh kumpulan lawan saya. Begitulah hebatnya provokasi mereka. Sejak peristiwa itu kumpulan saya dipandang serong. Dan ramai yang mula mencurigai dan mempercayai dan kesannya diterjemahkan dalam kotak undi. Sampai hari ini juga tidak ada laporan polis dibuat terhadap kes ini. Alhamdulillah saya menerimanya sebagai satu dugaan dan cabaran bagi saya dan juga sebagai pengajaran dan bekalan untuk mengharungi kehidupan pada masa akan datang. Setelah itu saya berjumpa dengan semua rakan jentera dan kami semua amat terkejut dan berdoa supaya diberikan lagi kekuatan dan pasti dan pasti pihak yang benar akan MENANG dan yang menyebarkan FITNAH itu pasti akan TUMBANG.
.
Pada hari ini saya sekali lagi melihat adegan yang sama turut didakwa berlaku di Bagan Pinang. Seakan-akan kisah lama saya. Menitis air mata saya mengenangkan saat-saat FITNAH BESAR ini yang menimpa saya dahulu. Namun ianya sudah berlalu dan saya telah memaafkannya. Harapan saya kepada pihak yang menyebarkan FITNAH ini, supaya jangan sampai FITNAH BESAR ini di taburkan lagi semasa pilihan raya kampus akan datang. Moga-moga saya berharap pasukan saya dahulu masih lagi mantap dan terus berjuang dan berjuang bukan untuk menyokong mana-mana pihak tetapi demi memastikan ASPIRASI dan KESEJAHTERAAN mahasiswa terjamin. Berkhidmatlah dengan ikhlas, jujur dan amanah.
.
"Semangat tidak pernah padam"
:: Menjelang pilihan raya kampus

No comments: