02 October 2009

:: Terima kasih lagi kerajaan BARISAN NASIONAL

Bismillahirahmanirrahim
.
Assalamualaikum dan salam sejahtera
.
Tatkala melihat berita perdana di TV1 sekejap tadi air mata saya berguguran jatuh ke bumi. Membasahi kain pelikat yang dipakai mengenangkan nasib warga serumpun kita di Indonesia yang dilanda gempa bumi. Banyak nyawa yang tekorban. Begitulah hebatnya dugaan yang diberikan oleh Allah SWT kepada makhluknya semata-mata untuk menguji tahap keimanan mereka. Rasa amat bertuah dan bersyukur yang amat saya dilahirkan di Malaysia. Malaysia terletak di luar lingkaran api yang mana tiada kata yang sepatutnya dilafazkan selain Alhamdulillah.
.
Banyak usaha yang telah digerakkan oleh banyak pihak. Usaha kerajaan Malaysia yang telah menghantar 4 biiji pesawat tentera ke Indonesia bagi memindahkan para pelajar dan rakyat Malaysia di kawasan bencana haruslah dipuji. Diucapkan terima kasih. Kepada semua blogger yang selama ini mengutuk kerajaan BARISAN NASIONAL diharapkan dapat melahirkan dan memuji tindakan kerajaan ini. Jangan hanya taksub untuk menghentam kerajaan dengan isu-isu yang remeh. Apa salahnya berterima kasihlah. Satu entry untuk ucapkan terima kasih atas tindakan ini. Penggunaan duit rakyat untuk penerbangan ihsan seperti ini sepatutnya dipuji. Namun saya yakin dan percaya para blogger yang selalu menghentam kerajaan akan terus mencari buruk kerajaan semata-mata sehingga memejamkan mata atas banyak usaha yang baik dilaksanakan oleh kerajaan MALAYSIA iaitu kerajaan BARISAN NASIONAL.
.
Dikesamping melaksanakan tugasan saya yang masih belum selesai. Teringin untuk saya menulis entry ini bagi melahirkan raya bangga dan terima kasih kepada kerajaan BARISAN NASIONAL berikutan langkah yang diambil. Tidak cukup dengan itu esok hari akan diterbangkan pasukan SMART dan bantuan perubatan bagi membantu sahabat serumpun di Indonesia. Lantas menampakkan MALAYSIA tidak terkesan dengan mainan MURAHAN media Indonesia dulu yang mengapi-apikan antara dua negara serumpun ini. Tarian Pandet dan Lagu terang Bulan tidak mampu menguraikan ikatan serumpun ini. Terbaru isu Batik yang diumumkan hak ibunda Indonesia dan sebagai meraikannya rakyat Indonesia diseru memakai batik hari ini. Ramai juga kawan-kawan Indonesia saya di USM ini menyahut saranan bapak SBY dengan memakai batik ke kelas. Bangga dan besemangat. Hari ini juga dilancarkan tabung bagi membantu mangsa gempa bumi Indonesia di Masjid USM. Selama 3 minggu ini sumbangan tabung masjid akan disumbangkan kepada mangsa bencana di sana. Naib Canselor juga sempat menyatakan bahawa USM memberi ruang dan peluang yang seluasnya untuk warga Indonesia yang berada di USM ini bagi menganjurkan apa saja aktiviti bagi membantu dan meringankan beban rakan mangsa bencana.
.
Bagi mengakhiri entry ini sudilah untuk saya memohon doa daripada pengunjung blog ini sempena peperiksaan akhir yang bakal menjelma. Mohon untuk didoakan yang terbaik untuk saya dan ummah keseluruhannya.
.
"1 MALAYSIA, RAKYAT DIDAHULUKAN, PENCAPAIAN DIUTAMAKAN"
:: Berdoa kesejahteraan bagi semua mangsa

1 comment:

syairah said...

antara perkara yg sya kurang respek kat mereka kerana ramai yang tak tutup aurat sempurna..