06 October 2011

:: Kembali Menulis

Bismillahirrahmanirrahim
.
Assalamulaikum dan Salam 1Malaysia
.
Rindu pada penulisan blog. Selama hampir setahun sudah saya tidak mengupdate blog saya. Akui banyak kekangan dan kesempitan masa untuk saya menulis. Banyak perubahan yang telah berlaku dalam lipatan hidup saya. Alhamdulillah semuanya berhikmah cuma perlu sedikit pemikiran dalam setiap yang berlaku.
.
Sedar tidak sedar sudah hampir setengah tahun saya menjadi SUAMI kepada isteri saya Nur-Hasanah Binti Ruslan. Tanggung jawab yang dipikul amat istimewa.
.
Sungguh unik dan seronok untuk diperkongsikan. Benar sekali dalam Sunnah ada kejayaan. Ketenangan yang wujud ini mohon agar terus berkekalan sehingga ke akhir hayat.Amin. Walaupun saya dan isteri dipisahkan selaut China Selatan (Sg.Buloh-Sarawak) namun langsung tidak pernah kurang sedikit pun rasa rindu rasa dekat di hati.
.
Suasana pekerjaan di KSKB dilihat makin selesa. Jaringan yang dibina cukup kuat, semacam adik beradik antara saya dan semua staf, baik Ibu-ibu Radicare sehingga ayahda Pengarah Kolej. Terima kasih kepada semua, tentu banyak lagi sepatutnya saya belajar dari semua.
.
Pengalaman mengembara dari KLIA-Kuching dan LCCT-Kuching langsung tidak pernah terlintas dalam fikiran saya.
Kini saya tempuhi. Sehingga bercita-cita mahu menjadi kabin crew juga. Kagum dengan Pilot yang memberi salam "Assalamualaikum" semasa pengumuman sebelum menerbangkan pesawat.Rasa selamat kerana beliau membawa pesawat kerana beliau pasti membaca Bismillah.
.
Anak-anak pelatih baru sahaja selesai menduduki peperiksaan pertengahan semester. Minggu minggu depan akan saya cuba selesaikan proses penandaan kertas jawapan mereka. Jangan dibimbang selagi cuba sebaik mungkin pasti akan berjaya.
.
"Rindu pada pena"
:: Menulis itu mulia

No comments: