24 May 2009

:: Red Warrior pasukan kebanggaan ku

Bismillahirrahmanirrahim
.
Assalamualaikum dan salam sejahtera
.
Aduh pedih sungguh mengenang nasib pasukan Wira Merah. Bagai jatuh ditimpa tangga. Bergolek-golek, menunggeng, meniarap, menukak sodok tanoh. Nasib pasukan bola sepak Kelantan begitulah sejak tewas pada perlawanan akhir Piala FA tempoh hari.
.
Walaubagaimanapun kami semua rakyat Kelantan akan setia dan terus menyokong pasukan kami ini. Percayalah untuk menjadi sebuah pasukan yang kuat bukannya mudah. Banyak cabaran lagi bakal menimpa pasukan Kelantan. Apa lagi "Rumah" sendiri disita sampai akhir tahun atas alasan yang amat mamalukan. Minta jasa baik pihak FAM pertimbangkan sekali lagi. Kami amat-amat sayangkan pasukan kami.
.
Bagi mewakili suara mahasiswa Kelantan yang menuntut di universiti seluruh negara dan di dunia sekalipun, yang setia bersama RED WARRIOR memohon jasa baik pihak FAM untuk mengkaji balik hukuman itu. Kami hanya pasukan yang baru belajar. Bukannya seperti pasukan elit yang lain, dalam Liga Super kami hanyalah Underdog.
.
Bayangkan kami tidak ada tempat berteduh, perjalanan ke Kuala Lumpur yang memakan masa yang lama hampit 10 jam, memang memenatkan dan berisiko tinggi, kos-kos lain yang cukup tinggi amat memeritkan kami. Sedarlah FAM, banyak manfaat yang diperolehi daripada bola sepak ini. Perpaduan rakyat Kelantan yang dulunya dipisahkan dek tembok politik berjaya diatasi dengan sukan ini. Mereka mampu mengibarkan bendera Kelantan daripada bendera parti masing-masing. Hiburan di Kelantan amatlah terhad, oleh yang demikian hiburan kami adalah bola sepak. Beramai-ramai turun ke stadium kami menyaksikan bola sepak. Sebab itu tiap kali diadakan perlawanan bola sepak, bandar Kota Bharu akan penuh sesak. Ramai yang mengakuinya. Rakyat Kelantan menyalurkan tekanan mereka dengan menyaksikan bola sepak. Industri kecil seperti peniaga mengakui perniagaan mereka amat menguntungkan semasa perlawanan diadakan. Kami semua bersatu menyokong Kelantan.
.
Bagi menzahirkan suara para mahasiswa Kelantan, saya telah menghantar mail kepada orang kuat FAM dan InshaAllah akan saya siarkan perkembangannya kelak. HIDUP KELANTAN!!. Maju RED WARRIOR!!
.
"Semangat RED WARRIOR digeruni lawan"
:: Selamat berjuang TAN SRI ANNUAR MUSA;tonggak KAFA"

No comments: