01 December 2008

:: Mari ber"skype" @aD ly_mean

Bismillahirrahmanirrahim
.
Assalamualaikum dan salam sejahtera
.
Terima kasih kepada semua rakan bloger yang tidak jemu-jemu menghubungi saya untuk menulis dalam blog saya ini. InshaAllah saya akan cuba yang terbaik. Saya mengucapkan setinggi-tinggi penghargaan juga kepada semua rakan yang telah memberi tunjuk ajar kepada saya sepanjang tempoh kita menghadapi minggu peperiksaan yang cukup mencabar sebagai seorang pelajar. Namun disamping pencapain akedemik yang cemerlang tugas sebagai seorang pemimpin tidak pernah saya ketepikan. Kesibukkan minggu peperiksaan tidak langsung membataskan semangat saya untuk terus berbakti sebaik mungkin demi meastikan kesejahteraan semua penduduk kampus berkekalan InshaAllah.
.
Dalam menempuhi minggu-minggu mencabar itu banyak yang telah kita semua pelajari daripada persekitaran kita di kampus. Banyak perubahan yang telah kita perhatikan dan rasakan. Tidak semua kita impikan dahulu kini dikecapi secara perlahan-lahan. Alhamdulillah kita panjatkan keatas nikmat-nikmat ini.
.
Musim peperiksaan bagi kawan-kawan PPSK telah tamat, kini tiba pula musin peperiksaan rakan-rakan PPSP dan PPSG diharapkan adik-adik tahun satu dan tahun tiga berjaya dalam peperiksaan PROFESIONAL nanti. Tidak ada guna kita jika hebat berpolitik kampus tetapi didada ilmunya kosong, ada ilmu jika tidak diimplementasikan juga sama. Jangan jadi seperti lalang yang ditiup angin. Kosong sahaja diikutnya sahaja kemana arah angin bertiup. Jadilah seperti padi, makin berisi makin tumduk. Hasilnya juga lumayan, enak dimakan, menjadi sumber bekalan tenaga untuk kegunaan kita seharian.
.
Tidak dinafikan juga banyak perubahan yang telah berlaku di kampus. Bagi yang berfikiran negatif akan terus mengutuk, mengkritik, memandang negatif setiap yang berlaku. Bagi saya saya melihat perubahan yang berlaku sejak akhir-akhir ini merupakan titik tolak bagi perubahan-perubahan yang besar. Mana ada timbul konsep besar kepala yang diwar-warkan pihak tertentu kepada pihak pengurusan. Beberapa kali saya bilang, berilah meraka peluang, sedikit masa diperlukan. Bukan mudah untuk melaksanakan berbanding mengkritik. Kini kita semua dapat lihat hasilnya. Suara-suara Mahasiswa yang dialaung-laungkan menjadi kenyataan. Saya bagi pihak pelajar di kampus ini mengucapkan berbanyak terima kasih kepada pihak pengurusan universiti kerana berani melakukan beberapa perubahan demi menjamin kebajikan mahasiswa diutamakan. Kecil tapak tangan kami tadahkan.
.
Suka untuk saya nyatakan di sini beberapa perubahan yang dapat kita nilai yang berlaku di kampus kita. Antaranya, bermula daripada fasiliti di desasiswa, kualiti perkhidmatan wireless, pertambahan bilangan kenderaan Unversiti, susun atur semula penempatan di Desasiswa luar kampus, perubahan organisasi desasiswa, pembinaan PUSAT MAHASISWA, perlaksanaan DASAR PEMBANGUNAN SISWA, dan banyak lagi.
.
Saya yakin dan percaya banyak lagi akan kita berusaha untuk dapatkan demi memastikan kesejahteraan kita di kampus berada di tahap yang terbaik.
.
:: Generasi baru,generasi merdeka
"Buat baik di balas baik"

1 comment:

Anonymous said...

en halimi, pasal wireless tu sy kurang setuju....

sejak sem ni, wireless sgt teruk....mmg smua blik dpt wireless skg, tapi blik yg jauh dari main wireless, selalu menghadapi masalah.

kadang2 ia tertulis ''attentucating certificate''...lebih kurang mcm tu la...siang kdg2 x dpt....time dpt hanya malam jer.....xpun lps pukul 12....

bila tya PPKT, dia org salahkan komputer knonnya x original....nak kata x ori....sy pergi check dgn microsoft n software sy mmg original sebab sy beli software ori dulu....

blik yg dekat dgn main wireless dalah msalah....tpi yg jauh yg merana.

tq