07 July 2009

:: Kubur kerajaan perpaduan

Bismillahirrahmanirrahim
.
Assalamualaikum dan salam sejahtera
.
"Isu (kerajaan) perpaduan kami dah tanam, dah berkubur. Pakatan adalah lebih melambangkan perpaduan, lebih daripada maksud perpaduan iaitu ia terdiri daripada berbilang kaum.
"Melayu buat apa? Tak usahlah timbul isu perpaduan itu lagi kerana kami dah baca talkin, jadi apa masalahnya,'' Tegas Tok Guru apabila ditanya soalan oleh wartawan.
.
Begitulah bersemangatnya Tok Guru (TG) mengulas tentang kerajaan perpaduan. Mungkin sesiapa yang ada orang tua, kata-kata Tok Guru itu seakan-akan orang kelantan kata "MECOK". Mungkin Tok Guru mempunyai alasannya yang tersendiri. Dari sudut pandang yang berbeza, saya sekali lagi berasa sedikit terkilan dengan dakwaan Tok Guru ini. Bukan apa Tok Guru, memang Tok Guru boleh berbangga dengan KELANTAN yang Tok Guru terajui sejak 20 tahun. Jangan tengok dengan ruang yang kecil. Ini apabila dimita mengulas tentang masalah yang wujud di KEDAH Tok Guru mengelak. Kata itu urusan KEDAH. Mana perpaduannya? Jadi apa guna Tok Guru jadi orang No.1 dalam PAS. Tidak boleh tegur atau nasihat rakan se"PERPADUAN".
.
Kepenatan turun berkempen ruamah-kerumah, surau ke surau, kedai kopi ke kedai kopi amat memenatkan. Suasana begini telah menjadi resam untuk pilihanraya. Melalui gambaran awal saya melihat pengundi muda rapat dengan Tuan Aziz. Mereka suka dengan cara Tuan Aziz. Orang tua-tua pun kenal dia. Jadi mudahlah saya berkempen.
.
Orang PAS juga kuat berkempen, terutamanya MUSLIMAH mereka. Mereka mendakwa politik wang UMNO guna. PAS pun sama juga, ROKOK mudah-mudah saja dibahagikan. Habislah M.U dengan asap rokok dan ditambah pula dengan asap kereta dan motorsikal. Ramai pemimpin-pemimpin kita hadir membantu Tuan Aziz. Pada malam kita buat solat hajat mohon yang terbaik untuk M.U.
.
M.U kini banyak bertukar wajah, ramai orang luar dari M.U turun. Ada juga yang jual DURIAN, Nasi dan yang paling laku ROKOK. Pilihan raya ibarat seperti Pesta. Namun harus diingat PAS bukan mudah menyerah kalah. Setakat hari ini saya membuat tinjauan belum ada lagi gambar-gambar superimpose diedarkan. Cuma dakwaan dan tohmohan secara ceramah sahaja di dendangkan. Dato' Pa pun dituduh macam-macam. Macamlah pemimpin mereka sempurna sangat. Tetapi begitulah cara PAS. Membuka pekung orang untuk kepentingan mereka.
.
Dalam kesibukan berkempen, saya telah terima panggilan daripada pensyarah saya mengenai permohonan MASTER saya. Alhamdulillah semuanya positif. Mungkin saya akan pulang awal dari M.U kerana terpaksa meneruskan pencarian ilmu saya. Namun saya tidak akan lupa untuk menghubungi semua jentera kita di M.U. Teruskan perjuangan kita di M.U. Setelah usaha maksimum kita lakukan, mesti letakkan kepastian bahawa yang terbaik telah ditentukan oleh-Nya.
.
"HIDUP TUAN AZIZ"
:: Cabaran MASTER vs MANEK URAI

No comments: