01 July 2009

:: Apabila dewan pemuda tidak sekepala

Bismillahirrahmanirrahim
.
Assalamualaikum dan salam sejahtera
.
Sekali lagi perti PAS pimpinan Hj. Hadi nampak longgar. Satu demi satu kepincangan parti itu didedah oleh media. Terbaru kenyataan yang dikeluarkan oleh Dewan pemuda PAS, Ustaz Nasrudin Hj Hasan yang baru sahaja memenangi pemilihan pucuk kepimpinan PAS semasa muktamar tempoh hari memang jelas menunjukkan parti PAS tidak bersatu. Ustaz ini memang orang kuat Hj. Hadi bukan Tok Guru.
.
Beliau memang hebat bersyarah. Berdiri bulu roma saya apabila beliau menyampai ucap tama selepas sahaja keputusan pemilihan Dewan Pemuda PAS diumumkan. Orang Kelantan kata memang BERAPI. Saya turut sependapat dengan beliau yang mana memilih untuk bermusyawarah dengan PAS bukan berdebat.
.
Ustaz orang muda. Tidak takut kena BANNED dengan orang Tok guru ke. Pada pendapat saya PAS sedang mengalami konfik yang kian merebak. Diserang pelbagai bucu. Lalu jika ada pemimpin yang tidak pandai menepis serangan tersebut akan mudah melatah. Pada masa yang sama tindakan yang diambil tersebut jelas menunjukkan ketidak sepakatan dalam satu-satu organisasi.
.
Jika persefahaman di kalangan keluarga PAS sendiri tidak ampuh. Masakan pula mampu untuk menjadi pengawal untuk parti DAP dan PKR. Parti seperti DAP ini memang licik dan diketahui agendanya jelas mahu menentang ISLAM. Menentang penubuhan NEGARA ISLAM. Kenapa Tok guru boleh bermusyawawah dengan mereka berbanding UMNO. Hj. Hadi juga selaku presiden PAS tidak tahu menahu surat dihantar dari Tok guru kepada PM untuk berdebat. Presiden jelas dibelakangkan. Inikah corak pempinan PAS yang dibawa. Seperti ada 2 kepala mengendali satu bantera. Tok guru tidak bermesyuarat dulu ke sebelum hantar surat.
.
Kenyataan HJ. Hadi itu tidak memeranjatkan saya kerana kisah YB Bukit Gantang pun telah jelas di dakwa oleh Nasharudin Mat Isa tindakan yang dilakukan secara melulu dan tidak mendapat persetujuan oleh Dewan tertinggi PAS. Macam mana ni Hj. Hadi. Nak jaga MP pun tidak dapat apa lagi nak jaga DAP dan PKR.
.
Saya merasakan jika corak kepimpinan seperti ini diteruskan ia akan membawa kepada kekecelaruan rakyat di peringkat bawahan. Rakyat di kampung yang menjadi mangsa cetusan presepsi pemimpin berkepentingan ini. Diharapkan pemimpin PAS lebih memperkemaskan corak kepimpinan yang mana selari dengan bersatu teguh, bercerai roboh.
.
"Suka dengan UMNO yang masih mengharapkan kerjasama dari PAS"
:: Merealisasikan kerajaan perpaduan

No comments: